Opuštěné košíky jsou věčným problémem majitelů internetových obchodů. Ti už se vždy radují, když některé zboží přistává v pomyslném košíku, ovšem mnohdy jsou zklamaní, protože obchod nedojde do konce. Často totiž lidé opouští košík, aniž by si dané zboží zakoupili. A v takové chvíli se majitelé e-shopů ptají, co s tím dělat? Jak to změnit? Jak přimět zákazníka, aby dokončil svůj nákup?
Způsobů, jak přimět zákazníka k tomu, aby dokončil svůj nákup, je celá řada. Je možné vsadit na remarketing v podobě reklamních bannerů nebo v podobě reklamy na sociálních sítích. Nebo je možné obeslat takové zákazníky s e-mailem, že si zboží zapomněli v košíku a jestli nechtějí nákup dokončit. A nebo je tu ještě jedno řešení, a to je to nejefektivnější.
Vsaďte na notifikace
Vůbec tím nejefektivnějším řešením vzniklé situace jsou notifikace. S těmi lze přimět zákazníka k tomu, aby dokončil svůj nákup, který začal a v půlce opustil. Notifikace by měly být vytvořeny tak, aby zasáhly emoce klienta. I když se to u notifikací nedoporučuje, používat emoce, v tomto případě je to sázka na jistotu. Zkrátka výjimka potvrzující pravidlo.
Kromě jiného byste měli zákazníka oslovit přímo jeho jménem a vyzvat ho k akci. S tím pomohou fotografie produktů, které si do košíku přidal, ale bohužel si je nestihl koupit.
Kdy notifikace posílat?
Pokud jste v minulosti notifikace posílali, pak víte, že velice záleží na tom, v jaké době je rozesíláte. Jestliže chcete přimět zákazníka k dokončení nákupu, neměli byste notifikace rozesílat dříve než op třiceti minutách od opuštění košíku.
Pozor si dejte také na přílišné spamování. Tím si zákazníka maximálně znepřátelíte. V nejlepším případě uděláte, když mu pošlete jednu notifikaci třeba po hodině, co opustil košík, a poté za den od opuštění košíku. Tím však vaše snaha bude končit.