4 špatné návyky, kterými si ničíte spánek

Kvalitní spánek je základ spokojeného života a asi každý, kdo si nespavostí někdy prošel, může potvrdit, že bez spánku to s vámi rychle půjde od desíti k pěti. V dnešním článku bychom chtěli upozornit na 4 nejčastější špatné návyky, kterými si nevědomky ničíme spánek.

Vystavujete se před spánkem modrému světlu

Modré světlo není jen škodlivé, občas může i přijít vhod. Ráno po probuzení roztáhnete závěsy či žaluzie a toto světlo vás přirozeně probudí a dodá potřebnou energii. Stejný účinek však má i večer, kdy se díváte do telefonu či obrazovky televize. Působení modrého světla ničí kvalitu spánku nebo vám brání v usínání. Proto si po večerech berte do ruky knihu nebo si užívejte čas s rodinou. Pokud z nějakého důvodu telefon či počítač z ruky dát nemůžete, používejte funkci nočního režimu, speciální folie nebo brýle proti modrému světlu. Pokud pomocníky proti modrému světlu budete pořizovat online, mohla by vás zajímat Tipli recenze, ve které se dočtete, jak ušetřit za svůj nákup.

Cvičíte a děláte aktivní činnost ve večerních hodinách

Pokud často bojujete s usínáním nebo máte špatný spánek, měli byste si všechny fyzicky náročnější aktivity nechat na dopoledne či brzké odpoledne. Jakmile se blíží večerní hodiny, snažte se už nedělat nic náročného, čím byste mohli své tělo probudit. Raději si naplánujte klidný večer s bylinkovým čajem a chvilkou pro sebe. Když své večerní rituály budete opakovat, vaše tělo po čase pozná, že bylinkový čaj znamená čas na usínání. Dopřejte si chvíli pro sebe i v koupelně a využijte ji pro péči o pleť. Na to se vám bude hodit Iuvenio sleva.

Jíte těžká jídla večer a v noci

Večer byste si měli dát už jen lehkou večeři, která je ideálně plná bílkovin a zeleniny. Neměli byste mít po své večeři hlad, ale ani byste se neměli cítit přejedení. Rozhodně si k večeři nedopřávejte tučná a smažená jídla, které tělo dlouho zpracovává a nedalo by vám spát. Obecně se po těžkém jídle budete cítit unavení, což dělá největší problém ráno a po obědě, proto se večer spousta lidí oddává nezdravému jídlu s vidinou lepšího usínání. Bohužel to tak nefunguje a spánek pak jednoduše není kvalitní.

Chodíte spát pokaždé v jiný čas

Nepravidelnost je u spánku ta největší chyba a může za to, že se druhý den cítíme unavení – a to i když jsme třeba spali celých 8 hodin. Určete si tedy čas, ve který si půjdete každý den lehnout a postupně se váš spánek bude zlepšovat. Večerní sledování Netflixu vás sice může lákat, raději si jej ale nechte na jinou denní dobu, třeba po obědě. Když si k tomu pořídíte nejlepší VPN, budete moci sledovat i ty nejlepší filmy a seriály, které v Česku nejsou – ale žádné ponocování!