4 praktické byznys tipy, díky kterým přivoláte úspěch

Proč jsou někteří podnikatelé úspěšnější než ostatní? Mnozí se svými osvědčenými recepty netají, a naopak se veřejnosti rádi pochlubí. Posbírali jsme pro vás několik velmi užitečných tipů, které můžete poměrně snadno aplikovat i ve vlastním podnikání. Na první pohled jsou triviální, ale právě v jednoduchosti spočívá největší síla.

1. Věnujte se tomu, co vám jde nejlépe

Často se říká, že práce musí bavit. Ale co když se „zaseknete“ v oboru, který vás sice naplňuje, ale vůbec v něm nevynikáte? Taková kombinace zavání velkým průšvihem. Mnohem perspektivnější cestou je podnikat v tom, v čem jste dobří. Práce vás možná nebude bavit, ovšem šance na úspěch diametrálně vzroste.

2. Přetavte nespokojenost v motivaci

Spousta dnes již úspěšných byznysmanů začínala v zaměstnání, ze kterého je vyhnala nespokojenost s přístupem zaměstnavatele či organizace. Zdánlivě negativní stav mysli se pro ně stal vnitřním motorem pro zásadní změnu. Třeba také stále čekáte na rozhodující okamžik, kdy řeknete stávající práci dost a začnete v daném oboru podnikat na sebe. Nespokojenost vám to pomůže urychlit.

3. Automatizujte i dobře zpracované procesy

Pokud již podnikáte delší dobu, téměř jistě se vám podařilo odladit rutinní procesy, bez kterých by váš byznys nemohl fungovat. Ale zamysleli jste se nad tím, jestli jsou skutečně produktivní a časové úsporné? Pravděpodobně je můžete více či méně automatizovat, a získat tak mnohem více času na další aktivity.

Obecně je vhodné automatizovat všechny procesy, které se opakují. Zásadní zlom může nastat implementací vhodně zvoleného podnikového informačního systému. Nepsanou povinností je také systém CRM.

4. Budování vztahů se zákazníky

Customer relationship management je zákaznicky orientovaný management, jehož ústředním prvkem je udržování dlouhodobě prospěšných vztahů a zefektivnění hledání nových příležitostí. Procesním nástrojem je CRM software, který neslouží pouze jako centralizovaná databáze klientských informací, ale také jako analytický a marketingový nástroj. Mezi další oblíbené funkce patří řízení projektů v CRM.

Jak funguje budování vztahů se zákazníky v praxi, si můžete vyzkoušet i zdarma díky české platformě eWay-CRM, a to v rámci plné verze PREMIUM nebo časově neomezené verze FREE.