Jídelníček po plastické operaci?

 

hubnutí Praha
hubnutí Praha

Jídelníček po plastické operaci?

Blížící se léto a výběr letního šatníku nám opět nemilosrdně připomíná, co jsme v oblasti péče o svou postavu udělali či propásli. Každý z nás volí jiné metody. Nabídka bezpracného hubnutí je převeliká, bohužel dlouhodobé výsledky nepřináší a důkazem jsou každoročně zase jiné metody a přístupy k vyzkoušení. Máme tedy z čeho vybírat.

Ti z vás, kteří či které jste pro letošní krok zvolili jako pomocníka plastického chirurga, bude jistě zajímat, jak si udržet či ještě ev. vylepšit své křivky i po zákroku. Zdravý životní styl nebude tedy pro vás jen frází, ale novým společníkem ve vašem životě. Zdravý a chutný jídelníček, pravidelný pohyb, dostatek odpočinku, životní spokojenost, radost… Jen tak můžete dosáhnout dobré kondice, pěkné postavy i kvalitního zdraví.

Jak a s čím začít? Připomeňme si pár základních bodů:

  • Plánování a pravidelnost – jezte kvalitně po menších porcích, nebudete hladoví, lépe si vyberete potraviny a uhlídáte menší porce příloh.
  • Porce ovoce či zeleniny ke každému jídlu – zaměňte 1/2 klasické přílohy za zeleninu.
  • Rozložení a skladba jídla během dne – rozdělte denní příjem do 4-6 porcí. Není však jedno, jak jsou velké. Snídejte! Svačiny zabrání nevhodné volbě a velikosti jídel. Oběd by měl být největším jídlem dne, a jak by měla vypadat zdravá večeře? Bílkovina (maso / vejce /mléčný výrobek / luštěnina) se zeleninou.
  • Kvalita = výživa na talíři – jíte dostatek kvalitní bílkoviny, vhodných sacharidů, co nejméně nežádoucích jednoduchých cukrů a správné tuky? Většina z nás jí mnoho tuků, ženy hodně sacharidů nevhodného složení a šidí bílkoviny. Mladé dívky často jen doplňují energii rychlými cukry a na štíhlých tělech se to projeví jako zprvu roztomilá později nenáviděná „pneumatika“ na bříšku.
  • Pravidelný aerobní pohyb – každý krok i skok je pro zdraví. Pohyb zvyšuje podíl aktivní hmoty v těle (svalů) a tedy bazální metabolismus (lépe spalujeme přijatou energii). Zlepšuje fyzickou i psychickou kondici. Ne každá aktivita je vhodná pro spalování tuků. Ta by měla mít i přiměřenou intenzitu, trvání a pravidelnost.
  • Dostatek odpočinku – bez dostatku spánku nezhubneme (optimum 6 – 8 hodin), je důležitý pro regeneraci organismu. Nezapomínejme i na vhodnou dobu pro spánek (noc Þ tma), funguje tu vazba na hormon melatonin, který mimo jiné reguluje metabolismus živin.
  • Minimalizujme negativní stres – každý posuďme sami, co nám ruší spokojenost – práce, vztahy…
  • Poznávejme nové potraviny a pokrmy – fenyklový či čočkový salát, pyré z dýně, fazolky mungo a naučme se vařit jinak: pestře, zdravě a rychle.

Varování nás výživových specialistů a odborníků na terapii obezity málokdo slyší. Pro řadu lidí je tato cesta nepohodlná a pracná, měnit svůj životní styl nechtějí. Chtějí dobře vypadat, ale nechtějí nic pro sebe udělat. Bohužel někdy až pozdě přijdou na to, že jejich cesta byla slepá. Nečekejme na nemoc, abychom se o sebe začali starat, každý stojíme být i v pozdějším věku v dobrém zdraví a kondici, nezávislí na pomoci druhých.

Je snazší sáhnout po zázračném koktejlu, individuálnímu návodu, tyčince. Každá rychlá dieta s ohromujícím redukčním výsledkem je záhy potrestána kilogramy navíc. Opakující se jo-jo efekty po rychlém hubnutí a fakt, že nám hubnutí jde stále hůře, také není pro řadu lidí stále tím důvodem volit jinou životní strategii.

Pokud se vám změny nedaří zavést do denní praxe či již máte za sebou několik nezdařených pokusů o zhubnutí, neváhejte a obraťte se na výživového specialistu. Dobře však vybírejte, aby byl poradcem ne prodejcem. Nespěchejme, každá změna chce svůj čas, abychom si nové návyky osvojili, cítili se dobře a vypadali báječně! Je to rozhodnutí každého z nás.

Jídelníček po plastické operaci?